Dg 36 en 37 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu Dg 36 en 37 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu

Dg 36 en 37

Door: Kristi

Blijf op de hoogte en volg Kristi

29 December 2009 | Indonesië, Ubud

Hey mensjes!!!

Dinsdagochtend was ik nog niet zo lang op, stond Janti alweer hier op de stoep. Ze zou me eigenlijk pas om 11.30 uur ophalen, maar ze verveelde zich, dus kwam ze eerder hierheen. Lekker gerelaxt en koffie en thee gedronken.
Daarna naar de Bintang supermarkt gereden om wat spullen voor de les te kopen nog. Ketut van de yayasan had ons namelijk gevraagd om kerstkaarten met de kinderen te maken. Daar hadden we natuurlijk materiaal voor nodig, en dat moet je dan meestal kopen. Ze hebben wel een aantal dingen op de yayasan, maar zulk materiaal moet je toch even kopen. Kost hier toch ook niets, dus. Janti en ik hadden een aantal foto’s op de usb-stick van Denise gezet, voor af te drukken. Die gingen we dus laten afdrukken, konden ze ze niet openen. De usb-stick schijnt dus kapot te zijn. Snel een chocoloafje gekocht en toen moesten we weer vertrekken naar de yayasan.
De les was erg gezellig. We hadden ook wat lekkers gekocht voor uit te delen in de les, en mijn kerst-cd meegenomen. Een heel ontspannen en gezellige les. De kinderen vinden het ook vooral leuk om glitter te gebruiken. Je kunt je dus voorstellen dat alle kinderen, Janti en ik, en de hele yayasan onder de glitter zat, voor een paar dagen, hihi!!!
Terug bij Teba House was ik wel een beetje moe, dus Janti ging naar huis. Ik heb heerlijk rustig buiten gezeten, lekker op internet mijn mail gecheckt en proberen mijn nieuwe foto’s op mijn site te zetten. Dat lukte dus niet, wat heel irritant was. Want iedereen wil natuurlijk mijn nieuwe foto’s zien ;).
Toen het bijna tijd was om ergens wat te gaan eten, zou ik met Joerie en Finn gaan doen, begon het keihard te regenen. Jaah, regenseizoen! We besloten om niet nat te gaan worden om ergens te gaan eten, maar voor een keer een pizza te laten komen. Wij Pizza Bagus (betekend goed) gebeld. Erg fijn dat het een dik uur duurde voordat de pizza er was en dat het toen alweer droog was, hihi. Ik hou niet eens zo veel van pizza, maar het was wel lekker. Ondertussen waren Janti en Denise ook alweer hierheen gekomen.
Die avond heeft het toch wel vrij veel geregend, dus we hebben met zijn allen; Joerie, Denise, Janti, Ketut en Gede op mijn verandaatje gezeten. Gekletst, winegums gegeten en Crash Bandicoot racing gespeeld op de I-Pod van Denise. Ook es gezellig, toch?!
Het bleef echter regenen, heel hard, dus er zat niets anders op. Janti en Denise bleven slapen. Slumberparty!!! In mijn tweepersoonsbedje. Was erg gezellig en ik heb zelfs goed geslapen ook, uiteindelijk. Echt lachen!!!

Ik moest natuurlijk wel de wekker op tijd zetten, want Joerie en ik moesten om 10.30 uur les geven aan de downboys. Dus rond 8.30 uur ging de wekker. Even daarna zijn Janti en Denise ook naar huis gegaan, zodat ik me klaar kon maken. Ze waren net weg, kregen we een sms dat de les niet doorging.
Joerie en ik besloten om deze vrije tijd te besteden aan het bezoeken van de supermarkt. Joerie heeft namelijk geld ingezameld voor de yayasan en wil hiervan graag een glijbaan kopen, maar geen idee waar je dat kan krijgen hier. Dit hebben we even nagevraagd bij Agus en hij dacht dat we het bij de grote supermarkt es konden navragen. Het buurmeisje Finn moest echter die dag uit haar kamer naar een andere homestay, dus hebben we haar even helpen verhuizen. Ze wilden als dank de jongens Ketut en Gede wat foto’s geven die ze had gemaakt van hen en haar. Dus deze nog even laten ontwikkelen en natuurlijk lunchen met zijn 3en.
Bij de yayasan aangekomen, bleken er maar een paar kinderen van onze groep te zijn, dus de dramales kon niet door gaan. De kinderen die er wel waren konden deze tijd mooi gebruiken om de probs te maken voor het toneelstuk. Zo moest iemand zijn toverstaf nog maken, dus het kwam van de ene kant ook wel goed uit. Daarna gingen Janti en ik naar Teba House, maar eerst even langs de supermarktje. Hadden zin in iets lekkers, dus lekker noodlesoep en chips gegeten. Waren net op tijd thuis, toen het begon te regenen.
Ik was daarna best wel moe en wilde eigenlijk even een dutje doen, dus Janti ging naar huis. Heb toch niet geslapen toen, want ik vind het zo zonde van mijn tijd. Wil met mensen praten en dingen doen, zeker overdag. Dus gepraat met de mensen van Teba House, Agus en zijn ouders Ketut en Ayu. Een van mijn bh’s was kapot, de beugel eruit en ik wilde deze eigenlijk bij een taylor hier laten maken. Toen ik Ayu hier echter over vroeg, wilde zij het ook wel naaien, erg lief!
Daarna nog even mail gecheckt. Dit doe ik echter heel weinig ook, ik zit vrijwel nooit achter de pc. Heb er gewoon geen zin in. De verslagjes wil ik wel blijven doen, want dit vind ik erg leuk, maar voor de rest zit ik liever zo weinig mogelijk erachter.
Op een gegeven moment kwam Denise weer langs.
Na een snelle douche, zouden we Joerie, Michelle, Mogli en Finn ergens ontmoeten voor te eten. Denise en ik mochten kiezen, dus we zijn gewoon rond gaan rijden en ergens gestopt waar het leuk leek. Een erg leuk restaurantje met live muziek. Heerlijk eten en dessert! We hadden allemaal een ander dessert gepakt, zodat we alles konden proeven, hihi. We zaten helemaal achterdoor in het restaurantje, wat eigenlijk gewoon buiten was met een overkapping. Op een gegeven moment kwam een man naar achter lopen, bleek dit een collega van de yayasan te zijn. Die dacht ons te herkennen. Grappig dat we net hetzelfde restaurant hadden gekozen.
Daarna zijn Joerie, Denise, Mogli en ik naar Teba House gegaan. Michelle ging eerst even skypen en kwam later. Daar zijn we weer gaan pokeren, wat weer erg gezellig was. Was eerst aan het verliezen, maar heb later weer gewonnen en toen weer wat verloren. Geloof dat ik in totaal 20.000 roepia heb verloren, wat neer komt op 1,40 euro. Dus dat is te overzien hè?! We hebben gepokerd tot 2.15 uur en toen was ik echt kapot. Om 00.00 uur waren er echter nog een groep van 10 gasten gearriveerd bij Teba House, waarvan dus ook een deel in de kamer naast mij. Wat een wannabees, ze gingen ook pokeren toen ze gesettled waren. Losers :P!

Ik loop een beetje achter met mijn verslagjes, mijn excuses hiervoor! Het is hier ook zo leuk en ik heb niet veel zin om achter de laptop te zitten, vandaar. Maar ik weet nog preceis wat ik elke dag gedaan heb, want ik schrijf het netjes elke avond op. Het zal dan ook nog wel op internet komen, ik weet alleen niet wanneer ;).


Heel veel liefs, Kristi

PS. Bedankt voor alle reacties en beste wensen!!!

  • 29 December 2009 - 10:03

    Marlou:

    hey kristi,

    misschien heb ik iets gemist of moet het nog komen maar hoe ben je daar de kerst doorgekomen?
    Geen id hoe het daar allemaal gaat.
    Veel plezier nog,liefs marlou

  • 31 December 2009 - 12:34

    Jorien:

    Ha Kristi,

    Alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Groetjes,
    Jorien

  • 04 Januari 2010 - 08:18

    Karin Gibbels:

    Hoi Kristi,
    Een gelukkig nieuwjaar voor jouw. Joeri en je nieuwe vrienden. Leuk en interessant vind ik de verslagjes. en ook dat je je belevenissen zo met anderen wil delen. Omdanks dat verschillende vrienden van ons ook al op Bali zijn geweest, had ik geen idee hoe het leven daar is, maar nu wel een beetje. ik lees de verslagen heel graag.
    Groeten van tante Karin

  • 05 Januari 2010 - 21:45

    Elsl:

    Lieve Kristie,

    De allerbeste wensen, een goede gezondheid en veel geluk voor 2010!
    Ik hoorde van Kik dat jij het nieuwe jaar bent ingetrommeld.

    Het is fijn dat je het zo naar jouw zin hebt.
    Als je over 6 weken weer achter het fornuis staat krijg je volgens mij ontwenningsverschijnselen. Dan kom je maar eens bij mij eten ter compensatie van het gemis van al die heerlijke schranspartijen.

    Oud op Nieuw was heel gezellig. Wij hadden afgesproken iets actiefs te doen met Cecile, Roger en Lianne.
    Heerlijk gegeten, gedanst, gedronken en veel gelachen. Kortom een goede start.
    Renée had een minder leuke start want die is in het nieuwe jaar van de trap gevallen. Moet op het moment verplicht rusten.

    Daaag Leeve.
    Tot de volgende keer.


  • 07 Januari 2010 - 22:25

    Marie :

    denk lees me nog eens bij maar was niet zo heel veel achter het viel me mee en bevalt het nog steeds zo goed laat nog eens wat horen als je weer eens online bent groetjes van mij peter en petertje

  • 10 Januari 2010 - 12:39

    Els:

    Hallo Kristi,

    Hoe gaat ie?
    Waarschijnlijk druk want je hebt afgelopen week nog geen reisverslag geschreven. Dit is niet erg, dan schrijf ik jou wel iets.

    Sinds jaren is het hier echt winters weer. Prachtig, ik geniet ervan. ANWB geeft het advies als je niet persé de weg op moet dit ook niet te doen.
    Vanmiddag gaan wij een flinke wandeling maken met Blacky, mag hij zich lekker uitleven in de sneeuw. Wij misschien ook, wie weet.

    Renée heeft afgelopen donderdag gips om haar enkel gekregen, er was toch iets gebroken.

    De MRI-scan heeft uitgewezen dat ik een grote scheur(4/5)in de grote schouderspier heb.
    De wachttijd voor operatie is 6 maanden. Aangezien het spoed is heb ik voorrang gekregen maar waarschijnlijk wordt het toch februari.Ik werk nu elke dag 4 uur omdat de kans dat de spier afscheurd groot is.
    Ik word gedwongen rustiger aan te doen.
    Na de operatie mag ik mijn arm 6 weken totaal niet bewegen alleen passieve therapie. Ik zal afhankelijk zijn van de mensen om mij heen. Maar dit zal ik ook wel doorstaan.

    Cecile en Roger hebben allebei in week 3 toetsen dus die zijn hard aan het studeren.
    Verder gaat alles zijn gangetje.

    Dikke knuffel,

    Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Verrijking van mijn leven en opleiding

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Woeps, gsm kwijt!

14 Januari 2010

Dag 38 en 39

29 December 2009

Dg 36 en 37

15 December 2009

Dag 29, 30, 31, 32, 33, 34 en 35

07 December 2009

Dag 24, 25, 26, 27 en 28
Kristi

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 128862

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 01 April 2011

Even weg van alles.... relaxen, back to Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Verrijking van mijn leven en opleiding

Landen bezocht: