Dag 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Kristi

Blijf op de hoogte en volg Kristi

11 November 2009 | Indonesië, Ubud

Hallo,

Als eerste even, bedankt voor iedereen die een berichtje achter liet. Erg leuk!!!

Dag 2 was erg geslaagd!! ´s Ochtends lekker ontbijtje op onze eigen veranda(atje). Heerlijke omelet met toast en heerlijk fruit. Dat vulde goed.
De mensen hier van Teba House zijn ook super vriendelijk. De kamer wordt elke dag gepoetst en het bed verschoond. Spullen zijn ook super veilig. Ben echt niet bang als zij hier poetsen. Laptop doe ik natuurlijk wel in de tas en in de kast, hoeft niet open en bloot te liggen, maar de slotjes die ik had gekocht, heb ik nog niet gebruikt. Denk ook niet dat het hier nodig is. We kunnen de kamers afsluiten en alleen het personeel heeft natuurlijk een sleutel, maar het gaat prima tot nu toe.
Deze dag hadden we voor een motor-scooter gehuurd. Aangezien het verkeer er best wel angstaanjagend leek (en ik ben echt niet snel bang in het verkeer) en ze hier dus links rijden, hadden we afgesproken met Agus (onze landlord van Teba House) dat we eerst es één dag zouden proberen. Aangezien Joerie ook nog nooit had gereden, eerst ff oefenen. Dat ging vrij goed. Toen samen (op 1 scooter) de weg op. Dat was ff wennen dat links rijden en geen verkeersregels. Ook de bochten waren even raar, maar na een tijdje reden we bijna als locals en haalden ook in :P.
Eerst zijn we hier in Ubud wat gaan rijden. Het is hier echt super prachtig! Mooie natuur, palmbomen langs de weg. Ik heb tijdens het rijden ook wel wat filmpjes gemaakt. Super!
Toen kwamen we langs de Ubud market. Zeker de moeite waard. Heel anders als onze markten, echt heel vol, maar leuke dingetjes. Zal zeker nog een keer terug gaan en wat kopen. Joerie had wel een zonnebril gekocht. Wel afdingen, maar je wilt die mensen ook niet afzetten. Die staan daar toch de hele dag in de warmte. Er waren ook een paar bedelaars. Dat was echt raar. Gewoon een vrouw met het kind aan de tiet, met een uitstekend handje. Heb toch niets geven, want ja, dan blijf je aan de gang.
Daarna verder gereden, gewoon door en door, hihi. Ergens gestopt om te lunchen. We bestelden 2 cola en 2 french fries. Waren echt lekker. Toen we de fries op hadden, kregen we als bonus of the day nog een soort gepaneerde vis met sesam. Heel lekker, moest toch ff proeven, ook als zat ik eigenlijk al vol. Dit stond gewoon ook niet op de rekening. Een vrouw, de enige daar die Engels sprak) zei dat de kokkin gewoon wilde dat we het even zouden proeven. Dat zie je in NL toch niet echt. Erg leuk!
Daarna weer verder gereden. Op een gegeven moment dan maar es een klein straatje in, moesten we langs een zwerfhond die midden op de weg lag. Die zie je hier ech heel veel. Wij erlangs, geen probleem. Bleek echter dat eht straatje dood liep. Terug, weer langs die hond. Deze stond nu echter op toen we vrij dicht er langs kwamen. Gelukkig hadden Joerie en ik dezelfde gedachte en gaf hij een stroop gas. De hond kwam zelfs even achter ons aan, echt schrikken. Achteraf kun je daar wel om lachen dan.
Op een gegeven moment reden we ergens, maar wilden wel weten of we de goede kant op gingen. Je kunt daar mensen op een scooter gewoon tijdens het rijden dingen vragen, erg grappig. Soms vragen ze ook gewoon even waar je vandaan komt. Wij dus de weg gevraagd, want we hadden geen kaartje bij ons. Heeft die man ons gewoon de weg terug gebracht. Erg aardig, en een mooie route. Hebben hem ook wat gegeven voor de moeite.
Terug in Ubud even lekker op bed wat gelezen, opgefrist en toen was het alweer tijd voor diner. Deze keer was het ietsje duurder, zag er ook netter uit, maar vond de sfeer minder. Eten was wel erg lekker, ik had chicken lemongrass.
Daarna terug naar de kamer, douchen en omkleden en dan zou Agus ons (tegen kleine vergoeding) naar Kuta brengen, de uitgaansstad van Bali. Daar was het echt nog super druk, zelfs om 23 uur 's avonds op een woensdag. Eerst naar een tent die Paddy's Wel een beetje erge mensen, mja die heb je overal. Daar ontmoette Joerie een meisje en die vroeg of we mee gingen naar een andere tent. Dat vonden we prima, dus op naar Sky garden. Dat was een leukere tent misschien nog wel. Meerdere zalen en lounge gedeelten. Very nice! Wat minder was alleen dat er op een geven moment erge jongens waren die me aan mijn pols begonnen te trekken om me te betrekken bij het dansen. Dit wilde ik niet, dus ik zei NO, en rukte mijn pols los. Ze bleven echter een beetje bezig. Joerie en het meisje hadden het in de gaten en hielpen me een beetje, dus dat was wel fijn. Ook vroeg op een gegeven moment een donkerdere jongen of ik wilde dansen. Ik zei NO en hij reageerde heel net, erg prettig. Toen hij later weg ging, kwam hij nog even langs, vroeg waar ik vandaan kwam. Hij kwam uit Austalië. Hij zei dat hij mij een beautiful girl vond en ging weg. Dat is toch ook wel leuk om te horen :P.
Rond 3 uur had ik het wel gehad en zijn we een taxi gaan zoeken. Keus aan overvloed. Ene wilde echt te veel geld hebben, maar na onderhandelen en een keer weg te zijn gelopen, ging hij akkoord met onze prijs. Een uurtje terug rijden en naar de kamer. Hoopte dat ik nog even emt Tom kon skypen, want bij jullie was het toen 21 uur, maar de internet deed het helaas niet. dat was minder, want ik wilde Tom eigenlijk wel heel graag nog even zien. Toen maar even naar zijn foto gestaard en gaan slapen. Moeten (relatief) vroeg op, want het ontbijt is maar tot 11 uur beschikbaar.
Al met al een zeer leuke dag, avond en nacht ;). Zeker voor herhaling vatbaar!

Tot schrijvens!!

Groetjes, Kristi

  • 12 November 2009 - 10:00

    Papa:

    Tjonge, mag je eindelijk gereglementeerd links rijden. Was je stiekem toch al een beetje gewend. ;-) Krijg zin om je heel snel te komen bezoeken. Kus Papa

  • 12 November 2009 - 10:46

    Jorien:

    Ha Kristi,

    Heb jouw website doorgekregen van jouw vader. :) Leuk! Kan ik meegenieten van jouw belevenissen.
    Tot nu toe klinkt het alllemaal erg goed. Houden zo! Blijf genieten want voor je het weet ben je weer thuis...
    Groetjes, Jorien

  • 12 November 2009 - 11:51

    Marina:

    Stoere onderneming zo ver weg voor zo een tijd!
    Hoop dat je het super naar je zin zal hebben en dat je met een rijke ervaring terug komt!

  • 12 November 2009 - 14:37

    Yvonneke:

    Heeey Kristi!!

    Echt super dat je een reisverslag kan bijhouden! Kan ik een beetje blijven checken dat je je daar gedraagt haha!

    Groetjes,
    Yvonne

  • 12 November 2009 - 15:24

    Monique:

    Hoi Kriti (en Joerie)

    Wat spannend allemaal, en wat geweldig dat we op deze manier jullie avonturen daar kunnen volgen...ik ben blij dat je het daar naar je zin hebt en ik kijk uit naar de volgende verhalen...
    Hier mis je niet veel zeker het weer...druilerig en kou-nat..bah, echt herfst, nog even en dan komt die grijze man uit spanje weer naar Nederland, kan Indra zich op verheugen, en ik maar shoppen ;-)))
    Tot mailes..

    Veel liefs van Erik Monique en Indra

  • 12 November 2009 - 21:26

    Mama:

    Hoy, lijkt me eng om links te rijden. Amuseer je en ik hoop dat ik je in het weekend weer kan zien. Kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Verrijking van mijn leven en opleiding

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Woeps, gsm kwijt!

14 Januari 2010

Dag 38 en 39

29 December 2009

Dg 36 en 37

15 December 2009

Dag 29, 30, 31, 32, 33, 34 en 35

07 December 2009

Dag 24, 25, 26, 27 en 28
Kristi

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 128844

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 01 April 2011

Even weg van alles.... relaxen, back to Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Verrijking van mijn leven en opleiding

Landen bezocht: