Dag 10 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Kristi

Blijf op de hoogte en volg Kristi

19 November 2009 | Indonesië, Ubud

Hey lief thuisfront!!!

Ben super blij met al jullie reacties. Doet me heel veel en goed. Bedankt daarvoor!!! Ik merk dat ik jullie wel echt mis.

Ik realiseer me net, dat ik wel over de laundry had verteld, maar niet het resultaat. Bij deze dan nog ff. De was rook heerlijk en schoon en kostte voor 4 strings, 2 paar sokken, 6 shirtjes en 2 broeken maar 31.000 roepia, dus 2,40 euro. Lekker wa. Het ligt ook echt om de hoek, dus dat is super fijn. Mijn colorcatcher doekje was wel wat blauw, maar er zaten ook 2 spijkerbroeken bij, dus dat is niet gek. Voor de rest zag het er goed uit. Just to let you know ;)

Vandaag zijn we na het ontbijt even lekker een uurtje gaan zwemmen. Heerlijke afkoeling was dat, er was verder ook niemand, alleen halverwege kwam een man erbij. Mja, dat kan nog wel. Daarna weer snel naar Teba House omkleden en naar de Yayasan.

Daar aangekomen, waren we blijkbaar nog te vroeg, dachten dat de les om 14.30 uur begon, maar begon dus pas om 15.00 uur. We merkten dat we toch wel weer honger hadden, dus besloten we om aan het einde van de weg even wat te gaan eten. We vroegen om de springroll (loempia), maar vroegen eerst hoe lang het zou duren voor het klaar was, omdat we over een half uur les moesten geven. 15 minuten zeiden ze, dus wij besteld. Deze ze er gewoon 55 minuten over, dus wij in een paar minuten die springroll naar binnen gewerkt. Was heerlijk, maar een beetje minder dat we zo moesten haasten.

Toen onze eerste eigen les gedaan. Ging beter dan ik had verwacht. Ik merkte dat ik nu zekerder voor de klas stond als de vorige keer. Nu hadden we groep D, de oudsten kinderen tussen de 14 en 16 jaar, geloof ik. Deze kunnen al heel goed Engels, dus de les ging prima. We zijn begonnen met een voorstelrondje, omdat we deze kinderen nog niet kenden. Daarna schreven we Movie op het bord en vroegen de kinderen waar zij aan dachten als ze dit woord hoorden. In het begin liep het iets minder, maar na een paar aanwijzingen van onze kant, ging het super. De kinderen zijn echt heel slim en staan open voor nieuwe dingen. Daarna zijn we verbanden gaan leggen tussen de woorden, zoals director en script. Dit deden ze ook heel goed. Daarna vroegen we de kinderen om de meest voorkomende genres op te noemen. Dit wisten ze ook wel. Toen we deze allemaal hadden, vroegen we welke hun favoriet was en turfden dit, zodat we een overzicht kregen welke het meest geliefd was. Ik had het niet gedacht, maar horror was samen met cartoon het meest geliefd. Ik vroeg daarna aan een meisje welke horrorfilm, maar dit waren vooral Indonesische films. Deze gaan dus blijkbaar allemaal over geesten die haunten op een kerkhof of ziekenhuis ofsow. Wazige shit :P. daarna vroegen we de kinderen welk genre ze zouden willen voor hun eigen film, want daar willen we uiteindelijk naar toe werken. Eigenlijk wilden ze alle genres wel erin hebben, dus ik ben echt benieuwd hoe het gaat worden. Daarna vroegen we ze hun favoriete scène te tekenen. Hier kwamen ook echt hele leuke dingen uit. Van de vrouwelijke geest tot spongebob. Erg grappig!
Als huiswerk vroegen we ze eens na te denken over een idee voor de film, zoals een scène of gebeurtenis. Morgen zullen we daar es mee aan de slag gaan.
Deze les ging voor mijn gevoel heel goed en hadden we ook goed voorbereid. We hadden de tijd ook goed ingeschat en de tijd ging goed om. Daar was ik wel een beetje bang voor, dat de het 1,5 uur niet vol zouden krijgen, maar het vloog echt om. Super!

’s Avonds ben ik, omdat Joerie weer met iemand anders ging eten, met de buurvrouw wat gaan eten. Ook heel gezellig, want dat is ook een Nederlander! Waarom niet hè?!

Tot schrijvens!

Dikke kus, Kristi

PS. Mischien dat mijn verslagjes vanaf nu niet meer dagelijks gaan komen, maar dat weet ik nog niet zeker. Jullie zullen het zien! xxx

  • 20 November 2009 - 08:27

    Marion:

    Hoi Kristi,

    Fijn dat het zo goed gegaan is met jullie les. Het is heel fijn om je verhalen te lezen. Leuk dat je een leuke buurvrouw hebt, is weer eens wat anders als altijd met Joerie. Ik hoop dat jullie lessen vandaag ook weer zo goed gaan. Veel plezier en tot schrijfs.
    Marion en Lambert

  • 20 November 2009 - 19:38

    Renée En Kevin:

    Hey lieve schat,

    Pien is helemaal gek van je site, volgens mij door het felle groen, ze zit telkens mee te kijken als ik je verhalen lees. Leuk een woordweb met de kinderen maken! En super dat je zoveel mensen leert kennen! Geniet!

    Tot snel,
    Kuzzz Renée en Kevin

  • 20 November 2009 - 21:10

    Tonnie:

    Hoi Kristi,

    Heb vandaag even bijgelezen. Hartstikke leuk! Prettig weekend en veel plezier met het lesgeven.

    ook groetjes van Han, Stef en oma

  • 22 November 2009 - 04:15

    Jean :

    He die Kris,

    Respect! Ik vind je een superwijf dat je dit doet en hoe goed het gaat.
    We ( Johanna en Lulu) denken veel aan je en zijn benieuwd naar al je ervaringen, Met ons is alles prima

    Daaaaaaaaaag en dikke hug.

  • 22 November 2009 - 15:22

    Els:

    Hallo Kristi,

    Inmiddels heb je de vuurdoop gehad wat lesgeven betreft. En je mag trots zijn op je eerste resultaten als ik het zo inschat. Ik ga natuurlijk af op hetgeen jij ons schrijft.
    Fijn om jou verslagen te volgen. Voor komende week weer nieuwe energie.

    Dikke knuffel.

  • 22 November 2009 - 15:28

    Papa:

    Hou vol, die dagelijkse berichten ;-).

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Verrijking van mijn leven en opleiding

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Woeps, gsm kwijt!

14 Januari 2010

Dag 38 en 39

29 December 2009

Dg 36 en 37

15 December 2009

Dag 29, 30, 31, 32, 33, 34 en 35

07 December 2009

Dag 24, 25, 26, 27 en 28
Kristi

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 128861

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 01 April 2011

Even weg van alles.... relaxen, back to Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Verrijking van mijn leven en opleiding

Landen bezocht: