Dag 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu Dag 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu

Dag 11, 12 en 13

Door: Kristi

Blijf op de hoogte en volg Kristi

23 November 2009 | Indonesië, Ubud

Hey allemaal!!!

Vrijdag zijn we ’s morgens weer lekker gaan zwemmen. Heerlijk verfrissend op een warme dag. Daarna hebben we bij het bakkertje in de buurt een cheese loaf gepakt en snel bij Teba House opgegeten voordat we weer moesten werken. Dat was erg lekker, al was ik de helft al kwijt omdat ik met de jongens Ketut en Kadek deelde hier. Was gewoon een minibrood met stukken kaas erin. Jammie, ook wel eens prima als lunch en vulde goed, voor maar 1,40 euro.
Daarna met de bike naar de Yayasan. Waren we net onderweg (al een beetje laat), viel de bike ook nog uit. Weer te voet terug, kregen we een andere bike, maar dachten, laten we Ketut (manager van de yayasan) maar even smsen, dan weet ie dat we eraan komen. We waren dus zo’n 20 minuten te laat, maar Ketut was er dus blijkbaar ook niet en had niet gereageerd op ons smsje, dus whatever! Boeit hier echt niemand als je wat later bent, dus ja.
Toen dus onze 2e filmles. We hadden de kinderen huiswerk gegeven, gevraagd of ze misschien een idee wilden voorbereiden voor een scene of stuk van een film. Niet alle kinderen waren er, want blijkbaar was er een bruiloft, maar er was van de 8 kinderen maar 1 iemand die het had gedaan. De kinderen zeiden dat ze veel huiswerk van school hadden, en dat er ook nog een powercut was geweest, dus allemaal smoesjes waarom ze het niet hadden. We wilden als invulling van deze les ook werken aan die ideeën, dus gaven we ze 20 minuten om iets te bedenken. Het was erg leuk om te zien hoe creatief en perfectionistisch ze zijn. Ze hadden allemaal eigenlijk een soort verhaaltje geschreven in het Engels en toen ze klaar waren, lazen ze dit een voor een voor aan de klas. Zeer gevarieerde verhalen ook, van liefdesverhaal tot Tom en Jerry. Hier waren ze ook erg enthousiast over. Ze willen nu graag een film maken met een combinatie van love, fantasy en horror. Ik ben eens benieuwd hoe dat gaan uitpakken. Daarna vroegen we ze wat voor een rol ze eventueel zouden willen spelen in een film, goed of slecht. In eerste instantie wilde iedereen goed, maar daarna toch een paar dappere ook slecht. We gaven ze toen 10 minuten om eens na te denken over deze rol en wat kwaliteiten op te schrijven. Hier waren ze heel enthousiast over. Ze vonden het echt heel leuk en kwamen met leuke dingen. Eentje durfde zelfs als eigenschap voor zijn rol sadist te zeggen. Als huiswerk voor volgende week donderdag hebben we ze gevraagd om deze rol nog verder uit te diepen, en een naam, een uiterlijk en nog wat meer innerlijk te geven, voor zover dat niet al compleet genoeg was. Daarna zijn we nog even naar buiten met ze gegaan. Hier hadden ze toch wel veel zin, want ze waren een beetje uitgelaten door al die fantasie etc. Heel leuk!!! We gingen naar de tempel, want daar is een grasveld en wat heel typisch was, de jongens wilden voetballen en de meiden deden een soort handeklapspellen en zo’n dingen. Joerie vroegen ze om mee te doen met voetballen en ik werd uitgenodigd om met de meiden mee te doen. Dit vond ik een grote eer, al snapte ik niet veel van wat ze deden, want het ging allemaal in Bahasa (Balinees). Ze deden wel veel moeite om het me uit te leggen, maar het zingen ging in hun taal natuurlijk. Wel erg leuk om eens te doen. Ik deed een beetje mee voor spek en bonen, maar toch leuk om te ervaren. Grappig ook dat het precies zoiets is als wij vroeger ook deden, echt meisjesdingen dus. Het eerste spel ging er bijvoorbeeld om dat je om de beurt over een onderwerp, bv. Fruit, er een moest noemen. Als jehet fout had, of je wist er geen op tijd of je zei er een die al genoemd was, werd je gegrepen en gekieteld. Heel grappig! Het ander spel ging erom dat er geteld werd en bij de even nummers mocht je bewegen en de oneven niet (of andersom, kweet het niet meer zeker :P). ik vond het echt super dat ze me vroegen om mee te doen en heb echt genoten, ook al deed ik mee voor spek en bonen.
Die avond had ik met mezelf en de buurvrouw afgesproken om eens lekker naar de spa te gaan voor een massage en mijn haren te laten verzorgen, heerlijk! Was natuurlijk wel even vreemd in je nakie bij vreemden, maar het waren vrouwen, dus what the hell. Natuurliijk waren ze niet zo goed als mijn pappie ;), maar het was wel lekker ook en anders. Wat mij wel opviel, ook alleen misschien omdat ik een massagecursus bij pap ben aant volgen, was dat ze bij de achtkant van mijn been naar boven ging en met haar vingers half in mijn reet terecht kwam. Ik heb juist bij de cursus geleerd dat je dit moet proberen te voorkomen, door de hand aan de binnenkant van het been anders houden (Ja pap, ik heb opgelet :P). dat was eigenlijk het enige wat ik iets minder vond. Lekker een uurtje gemasseerd, toen kon ik daar even lekker douchen, en toen een hair cream bath. Wordt je haar lekker verzorgd en krijg je een hoofd- en nekmassage in 45 minuten. Was ook erg lekker en mijn haar was daarna super zacht en rook heerlijk. Het kostte ook maar gewoon 130.000 roepia in totaal, ongeveer 10 euro. Dat is te doen hè?!

Het was me het weekendje wel weer. Erg gezellig, maar ook vermoeiend.
Zaterdagochtend was ik weer vroeg opgestaan (om 7.00 uur) om lekker met mijn lieve schat te chatten. Was erg fijn, want ik mis hem wel. Kars was ook daar, dus die ook nog ff gezien, ook heel fijn. En ik zag mijn ander 2 lieverds ook nog even, Wiebel en Spot op de cam. Dat gaf me een fijn gevoel voor de rest van mijn dag!
Om 9.00 uur hadden we afgesproken dat Putu ons kwam halen, dat was de gids van Joerie en zijn familie toen ze hier op Bali waren de vorige keer. Hij was erg goed en niet heel duur, dus we hadden hem gevraagd om met ons een tour te doen. We vertelden hem wat wel al hadden gezien en toen stelde hij een bepaalde route voor. Die leek ons prima, dus onderweg gegaan. De meeste tijd zit je dan wel in de auto, maar het uitzicht was echt ongelooflijk! We zijn meer dan eens gestopt langs de weg oom foto’s te maken. Het was alleen jammer dat Joerie vergeten was een nieuw bandje voor de camera mee te nemen, dus we hadden nog maar 4 minuten. Op het bandje staat dus onze dag in 4 minuten, hihi. We hebben wel enorm veel foto’s, dus dat maakte het wel een beetje goed. Ergens toen we langs de weg stopte, kwam er een oudere man naar ons toe. Joerie wilde natuurlijk met hem op de foto, en toen hebben we hem ook wat geld gegeven. Een jochie van een jaar of 10 stond ook bij onze auto en vroeg met zijn beste Engels Hello, what is your name? Erg leuk om met zo’n jongen ook eens te praten. Ik heb hem ook maar een kleinigheidje gegeven.
De eerste (echte) stop was bij de Jaman Soekasada Ujung in Karangasem, ook wel de water Palace genoemd. Een prachtig paleis met tempel op het water gebouwd. Hier verbleef vroeger de koning. We zijn zelfs op zijn slaapkamer geweest :P. Hier hebben we echt heel veel foto’s gemaakt. Beautiful!!!
Putu zei toen dat hij ons naar een mooi restaurant zou brengen voor de lunch. Zelf at hij niet mee, hij ging overigens nergens mee naar binnen. Dat vond ik wel jammer op zich, maar hij zei wel elke keer dat we vooral onze tijd moesten nemen, dus dat deden we. Het restaurant lag aan de kust, dus je keek uit op de zee. Echt prachtig! We bestelden een heerlijke milkshake en kregen het menu. We hadden beiden zin in een soepje vooraf, dus Joerie bestelde tomatensoep en ik soto ayam, flink gevulde kippensoep. De mijne was wel lekker, maar Joerie vond de tomatensoep minder. Was volgens hem gewoon gepureerde tomaten zonder toegevoegde smaken. De serveerder raadde ons als main gerecht de special aan, dat was duck tutu, dus eend. Ik had nog nooit eend gegeten, en vond dat ik het wel eens zou moeten proeven. Het is niet voor herhaling vatbaar. Ik vond het niet super vies het vlees, maar de marinade zal het wel zijn geweest dat ik niet geweldig vond. Van het hele gerecht vond ik de komkommer het lekkerst, dus dan weet je het wel. Voor bij het eten hadden we ook een orange juice besteld. Dit bestel ik bijna overal bij het eten en was altijd wel lekker, maar nu was ie echt heel vies. Smaakte alsof hij al heel lang had gestaan, zurig. Daarna nog even wat fotootjes gemaakt van ons bij de zee.
Toen we verder reden zei Putu dat we alleen nog naar 1 ding zouden gaan, en dan zou hij ons terugbrengen. We gingen naar de batcavetempel. Een tempel die een beetje tegen een grot aan lag, waarin echt duizenden vleermuizen waren. Deze kon je ook heel goed zien (en ruiken ) en fotograferen. Ik vind het wel beter dat ze hier in vrijheid leven. Op een gegeven moment zaten er ook echt mensen te bidden. Dit maakte toch wel indruk op me, omdat het knap vind dat mensen dit kunnen. Ik heb er helemaal niets mee dus, maar vind het knap dat mensen zich daar zo in kunnen concentreren. Daar heb ik echt respect voor.
Daarna bracht Putu ons terug, maar we hadden afgesproken dat hij ons naar Seminyak (dicht bij Kuta) zou brengen waar Michelle en de rest ook zouden zijn. Daar zouden we dan allemaal in een hotel overnachten, sommige voor 2 nachten, maar ik voor 1 nacht. Ik wilde de zondag weer terug. Michelle en haar vriendin Denise gingen uiteten met schoonfamilie van Michelle, dus Yanti, Joerie en ik gingen ook nog even eten. Ik had sinds de eend een beetje buikpijn, dus heb niet veel gegeten. Daarna kwamen we langs een paar kleine winkeltjes en ik herinnerde me dat ik nog steeds geen handtas had voor uit te gaan. Die maar even gekocht. Best leuk, gewoon een soort plunjezak met schouderriem. Past ook best veel in, maar is niet te groot. Erg fijn en maar 3 euro ofsow :P!
Daarna gingen Joerie en ik ons klaarmaken voor de avond en gingen we nog even snel naar een of andere expositie waar Yanti heen wilde. Met zijn vieren en maar 1 scooter, dus Mowgli (die ook was gekomen ondertussen) reed 2x op en neer. Eerst bracht hij Yanti en daarna mij en Joerie tegelijk. Met zijn 3en dus weer op de scooter. Moest ik dus mijn benen omhoog houden. Best zwaar, want zoals jullie weten zijn mijn benen best lang ;). Kwamen we daar, was het al zo’n beetje afgelopen. De schilder was zelfs al weg. Toen maar weer terug naar het hotel. Eerst bracht Mowgli mij, zodat Joerie en Yanti nog een paar dingen konden kopen.
Bij het hotel waren Denise en Michelle al weer terug van het etentje. Toen Mowgli ook terug was met Joerie en Yanti, hadden ze wat alcohol bij zich voor in te drinken. We besloten dat iedereen eerst een slok pure wodka moest drinken. Echt disgusting, maar wel lachen. Daarna hebben we met zijn 5en een fles wodka, een fles cola, een fles blue curaçao en een fles Sprite bijna opgedronken. Wel gemixt uiteraard. Die wodka voelde ik toch wel snel, waarschijnlijk door het weinige eten, want normaal kan ik heel wat hebben.
Daarna met de taxi naar de Sky Garden, waar we de vorige week ook waren geweest. Daar troffen we ook Jake, de aussie. Denise kocht het eerste rondje, tequila shots. Die vind ik zelf niet heel lekker, maar was wel cool met zijn allen. Daarna nog een paar wodka-redbull gedronken. Poeh :) toen begon ik echt dronken te worden. Het was ook echt super gezellig en hebben met zijn allen super domme foto’s gemaakt en uiteraard gedanst, echt vet grappig. Op een gegeven moment heb ik mijn glas toch weggezet, want ik voelde dat ik anders ging overgeven. Dat was een goede keus geweest, want na even te hebben gezeten en wat water te drinken, was ik weer wat nuchterder. Joerie was ook echt heel erg naar de kut, heb echt moeten lachen een beetje. Toen kwam er een liedje van Dr. Dre op en toen was Joerie opeens weer levend, hihi. Waar rapmuziek al niet goed voor is!
Daarna gingen we nog naar de Bounty. Mowgli begon ook al aardig dronken te worden, en werd er een beetje raar van, want wilde steeds met mensen ruzie maken. Maar wij als groep zorgden echt goed voor elkaar, dus hielden we hem in de gaten. Op een gegeven moment ging hij gewoon midden op het podium dansen, waar overigens een heleboel mensen stonden. Toen gingen we maar met zijn allen, echt erg. Het was wel echt gezellig en leuk. Ik merk wel dat ik echt geen jongens moet aankijken, want dan pakken ze je gewoon vast en dansen met je. Ik vind het echt niet erg om met iemand te dansen, maar ze pakken je bijna bij je kont vast, heb ik gemerkt. Dat gaat me iets te ver, hè. Toen de Bounty ging sluiten, gingen we nog met de taxi naar een andere tent, La vida loca. Toen we daar kwamen, stonden we ergens en werd ik opeens in mijn kont geknepen. Ik heb niet eens gekeken, maar gewoon naar achter gemept en raakte volgens mij een heup. Daarna heb ik nergens meer last van gehad, dus blijkbaar had het geholpen. Denize was erg bezopen en had het toen wel een beetje gehad, dus ben ik met haar gaan zitten. Ik voelde me eigenlijk nog erg goed, raar genoeg. Toen we zaten was er echt zo’n hele lelijke he/she. Niet een beetje lelijk, mar echt heel erg lelijk, met in haar onderkaak nog maar 3 tanden ofsow. Die stond op een gegeven moment met een andere kerel heel intiem te dansen, kwam toen de vriend van die kerel. Dacht even dat er een bitchfight zou ontstaan maar het bleef bij schelden en vingers uitsteken. Echt lachen gewoon! Daarna kwam ze bij ons in de buurt zitten, en Mowgli vond haar echt super vies. Jake kwam ook bij ons staan en toen hij haar opeens zag was zijn blik echt hilarisch. Vol afgrijzen en schrik, hihi. Joerie was nog even wat water halen en daarna zouden we terug naar het hotel gaan. Toen hij echter van de bar terug kwam had zei hij dat hij bijna moest kotsen. Er had blijkbaar een meisje bij de bar hem vol op mijn mond gepakt. Hilarisch!! Hij vond het ook echt een vies wijf, en de hele rit in de taxi zei hij dat hij bijna moest kotsen. Gelukkig heeft hij dit niet gedaan. Aangekomen bij het hotel bleef Jake ook slapen. Beetje onverwacht maar ergens was er nog een uittrekbed, dus wel mogelijk. Ik heb zo’n beetje de echte dronken mensen even in bed gelegd en lag toen zelf om 6.00 uur in bed.
Ik had om 10.30 uur wel de wekker gezet, zodat we wel nog konden ontbijten (zat in de prijs van de kamer) en we moesten ook om 12.00 uur weer uit de kamer, omdat ie maar voor 1 nacht was. De andere kamer was echter voor 2 nachten geboekt, dus we konden onze spullen daar leggen en hoefden nog niet weg. Denise, Joerie, Yanti en Mowgli waren echt een beetje brak nog, maar iedereen heeft ontbeten. Ik zou die dag met Michelle (oorspronkelijk tegen de avond) mee terug naar Ubud rijden, maar Mowgli was er ook. Die kan natuurlijk geen taxi betalen, dus zou hij met Michelle meerijden. We zijn wel nog ff in het zwembad van het hotel gaan zwemmen, om af te koelen. Eigenlijk was het de bedoeling om nog naar het strand te gaan, maar de meeste mensen waren te brak om te gaan. Joerie wilde eigenlijk het hele weekend blijven, maar voelde zich te erg, dus ging toch maar mee terug. Jake, Joerie en ik hebben dus om 14.30 uur een taxi terug naar Ubud gepakt. Tussendoor wel even langs de Mac Donalds gereden. Ik heb toch ook maar een triple cheeseburger gegeten ;). Toen we terugkwamen ben ik eerst even gaan zitten en daarna lekker douchen. Daarna aan dit verslagje begonnen met typen, maar kreeg het niet af. De internet hier bij Teba House lag er weer es uit, maar ik had met Tom afgesproken op MSN. Dus met de laptop op de scooter op zoek naar een restaurant met wifi. Daar hebben we lekker een milkshake gedronken, nachos als voorafje gegeten en gechat en de mail gecheckt etc. Daarna ook nog gegeten, maar die nachos hadden al goed gevuld, dus ik at alleen een salade.
Toen we teurgreden, zagen we echt suepr veel zwerfhonden op straat. We hadden het erover hoe zielig ze waren ook. Toen we bij het steegje achterom bij Teba House kwamen, lag daar een oude hond in het steegje, die daar eigenlijk altijd ligt. Nu we langskwamen stond hij echter op en kwam achter ons aan. Ik schrok me echt kapot en gaf een gil. Joerie schrok ook (meer van mij mja), en gaf gas. Hij bleef echt ook toen we de poort van Teba House inreden blaffen bij de poort. Eng beest, zo zielig zijn ze dus toch niet, hihi.
Daarna gingen we nog ff een film kijken, maar we hebben echt maar 40 minuten gekeken, want we waren echt moe van dit leuke weekend.

Mijn verslagjes zullen vanaf nu waarschijnlijk niet meer elke dag komen, maar ik doe mijn best.

Tot schrijvens!!

Dikke zoen, Kristi

  • 24 November 2009 - 14:44

    Mam:

    Leuk verslag,pas maar op met drinken.(kan het niet laten schat) Blij weer wat van je te zien en horen. kus mam

  • 24 November 2009 - 16:24

    Papa:

    Ben trots op je. Je hebt heel goed op gelet. Laat je niet in je reet masseren. ;-). Kus papa

  • 24 November 2009 - 22:05

    Els:

    Hallo Kristi,

    Na dit verslag gelezen te hebben zou ik zeggen, succes morgen. Blijf bij de les en je zal morgenavond vroeg in de veren liggen.

    Knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Verrijking van mijn leven en opleiding

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Woeps, gsm kwijt!

14 Januari 2010

Dag 38 en 39

29 December 2009

Dg 36 en 37

15 December 2009

Dag 29, 30, 31, 32, 33, 34 en 35

07 December 2009

Dag 24, 25, 26, 27 en 28
Kristi

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 128859

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 01 April 2011

Even weg van alles.... relaxen, back to Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Verrijking van mijn leven en opleiding

Landen bezocht: