Dag 18, 19 en 20 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu Dag 18, 19 en 20 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristi Vranken - WaarBenJij.nu

Dag 18, 19 en 20

Door: Kristi

Blijf op de hoogte en volg Kristi

30 November 2009 | Indonesië, Ubud

Hey lieve allemaal!!!


Toch wel weer, voor mijn doen, een ruig weekendje gehad. Wel heel leuk ofcourse!

Vrijdag was weer een “gewone” werkdag :P. Als ontbijt kregen we weer de geweldige nasi goreng van Ketut. Echt heerlijk!! Daarna zijn we nog even gaan zwemmen. Ook heerlijk ;).
Bij de Yayasan hadden we onze filmles weer. Aangezien alle kinderen hun karakter nu hebben uitgewerkt, wilden we deze uitgewerkte versie ook graag getypt hebben, zodat Joerie en ik een mooi overzichtje hebben. Ik had daarom mijn laptop meegenomen, zodat ieder kind het zelf kon typen. Dit duurde wel lang, maar de andere kinderen verveelden zich toch niet. Ze kletsten wat met elkaar en begonnen te zingen. Liedjes van ABBA, en aangezien Mama Mia mijn lievelingsfilm is op dit moment, en ik ‘toevallig’ ook de cd hiervan op mijn laptop heb staan (:D), zette ik de muziek aan en was de hele klas zo’n beetje mee aant zingen. Echt heel gezellig! Er zaten ook een paar goede stemmetjes bij, dus ik vroeg hen of ze ook eens wilden nadenken wat voor een muziek ze in e film wilden gebruiken, misschien wel wat zang. Dat leek hen wel leuk, dus ik ben benieuwd. Een paar van de jongens konden ook wel een beetje gitaar spelen, dus wellicht kunnen we dit ook gaan gebruiken.
Na de les heb ik even een 2ehandse GSM met Indonesisch nummer gekocht, zodat ik hiermee kan smsen. Dit is voor mij veel goedkoper dan met mijn NL-nummer, aangezien dat op een abonnement heel erg aantikt. Voor degene die me eens willen bellen :P, het nummer is 006281337672465.
Daarna wilden we, omdat we geen lunch hadden gehad, met Michelle even wat satay halen, zij weet echt een hele goede. Die was er helaas niet, dus gingen we bij Teba House achterom bij een Warung eten, die ook erg goed is, want daar had ik al eens gegeten. Heerlijke gado-gado! Daarna spraken we af dat we Michelle om 20.00 uur zouden meeten om echt te gaan eten. Het was echter al 18 uur toen we klaar waren met eten, dus rond die tijd had ik echt geen honger. Ik ben dan ook niet meer meegegaan. Ik heb lekker geskypt met mijn mama en nog op MSN met een aantal mensen gepraat. Dit was natuurlijk ook erg fijn!
Tegen 11 uur ben ik gaan slapen, maar werd om 1 uur al weer wakker. Heel irritant. Maar wat gaan lezen, maar ik viel maar niet in slaap. Heb zelfs Joerie nog horen terug komen om 2.30 uur. Toen ben ik maar even opgestaan om nog even met hem te kletsen. Tegen 3.30 uur ben ik denk ik wel weer in slaap gevallen, maar heb nog steeds ieder uur op de klok gezien. Tja, zo’n dagen heb je ook wel eens. Eigenlijk zou ik om 7 uur opstaan ook om met Tom te MSNen, maar hij smste dat in NL de internet eruit lag, dus helaas. Dit vond ik wel erg jammer, maar is niets aan te doen. Dus ben ik natuurlijk iets langer in bed blijven liggen.
Om 10.00 uur zaterdagochtend kwam Mowgli ons halen voor te touren. We wilden graag een halve dag touren en daarna naar Kuta om nog wat te winkelen, want dat hebben we nog niet heel veel gedaan hier. Eerst gingen we naar een hele mooie tempel. Daar een beetje rondgewandeld en natuurlijk veel foto’s gemaakt. Daarna gingen we naar de botanische tuin (Botanic Garden). Dit was ook echt heel mooi! Een gigantisch mooi beeld ook van een god die vecht met apen, die dus volgens Mowgli in Ubud is gemaakt. We konden helaas niet de hele tuin zien, was echt super groot ook, maar het begon ook nog eens keihard te regenen. We konden wel met de auto de tuin rondrijden, dus we hebben wel nog delen ervan gezien. Mja, we zijn hier nog wel even, dus we gaan nog wel eens terug. Daarna terug naar Ubud om Michelle op te pikken. Denise en Yanti waren namelijk al in Kuta, dus we wilden Michelle niet alleen op de bike laten gaan. We hadden toen wel alle 4 honger, dus zijn we onderweg naar Kuta ergens in een klien dorpje gestopt voor satay. Die was erg pittig, maar wel lekker. We waren pas om 17.00 uur in Kuta en toch wel een beetje moe. We zouden die avond uit eten gaan ter ere van de verjaardag van Denise, zij is woensdag jarig, dus gingen we nog snel een cadeautje voor haar kopen en de lelijkste kaart :D. We hebben haar een erg leuk t-shirt gekocht bij Rip Curl, een winkel die zij blijkbaar heel leuk vindt. Daarna gingen we bij een supermarkt kijken voor een kaart, maar ze kennen hier geen verjaardagskaarten, dus maar een lelijke ansichtkaart gekocht. Buiten de supermarkt was een kraampje met hele mooie jurken, en ik heb echt een hele mooie jurk gekocht! Hij komt zelfs tot mijn enkels. Hij is bij de borsten zwart (met een mooi decolleté ;)) en de rest is lila, wit en zwart met bloemen erop. Niet te druk, erg mooi! Heb er helaas nog geen foto van, maar die houden jullie tegoed.
Daarna natuurlijk, want we hadden nu die grote kamer met 2 slaapkamers met zijn 5en gepakt, om de beurt douchen. Viel de stroom dus uit, dus ik moest in het donker met een miezelstraaltje water douchen. Wel gelukt hoor, maar erg lastig. Toen mijn mooie jurk aan en uit eten bij Ultimo, het Italiaanse restaurant, voor de verjaardag van Denise. Dit keer was er echt iemand jarig, dus weer gevraagd voor het gratis toetje en liedje :P. Denise wist van niets, dus dat was wel een verassing. We hadden ook nog een hele lelijke nepbloem gekocht, die ze de hele avond zichtbaar moest dragen, maar dit vond ze net leuk. Het was zelfs ook niet heel lelijk in haar haar, dusss.
Terug bij Sri Ratu, het hotel, dronken we nog wat wodka en blue curaçao. Ik heb echt maar een beetje gedronken (mam ;)) want ik was eigenlijk al erg moe. Michelle had echt bijna de hele fles wodka opgedronken, dus die was eigenlijk al gezopen voor we bij de club waren.
Bij Sky Garden aangekomen (1 uur op zondag al) was het echt megadruk. Niet leuk druk, vond ik zelf. Je kon nauwelijks dansen omdat je dan constant tegen iedereen aan botste. Michelle, Mowgli, Joerie en zo’n meisje dat Joerie had leren kennen, wilden naar een andere tent. Yanti en Denise bleven, maar dit had ik niet meegekregen. Ik ben meegegaan naar die andere tent, maar hier vond ik niets aan, dus ben ik weer terug gegaan naar Yanti en Denise. Toen was de drukte ook iets minder en hebben we echt nog lol gehad. Om 4 uur hadden Denise en ik het wel gehad en zijn wij met de taxi terug gegaan om te gaan slapen. Toen we lagen te slapen, werd ik om 6.30 uur wakker van gebonk en geschreeuw. Joerie. Hij kwam zijn slaapkamer niet in, die had Michelle blijkbaar afgesloten. Denise werd er niet eens wakker van, hihi. Om 10.30 uur hadden we wel de wekker gezet voor te ontbijten, maar Denise en ik zijn daarna weer lekker terug in bed gekropen. Hadden airco op de kamer en er waren luiken, dus het kon heerlijk donker gemaakt worden. Lekker een luie zondag, voor de verandering. We hadden de kamer deze keer ook tot 18 uur gehuurd, dus we hoefden om 12 uur gelukkig niet eruit. Toen ik wakker werd lag ik in bed wat te klooien met mijn nieuwe GSM, en toen had ik blijkbaar iets verkeerd gedaan, OEPS. Moest ik de PUK-code intypen, die ik dus niet had. WOEPS. Ik Mowgli wakker gemaakt om me te helpen, maar hij wist het ook niet. Helpdesk gebeld, maar die hebben niet zoals bij ons een wachtrij, je moet gewoon de hele tijd terugbellen, heel irritant. Toen ik eenmaal erdoor was, verstond ik zelfs de Engelse versie niet, dus wist ik niet wat ik moest doen. Toen Mowgli maar laten proberen, en na een tijdje kwam ook hij door en uiteindelijk is het gelukt en was mijn GSM weer gered :P. daarna hebben we nog wat tv gekeken en toen Yanti en Joerie terugkwamen van wat winkelen ensow, zijn we alles gaan inpakken en gegaan. We hadden allen wel honger, het was inmiddels 17.30 uur en bijna iedereen had zin in sushi, dus wij een sushi restaurant gezocht. Daar hebben we echt heerlijke voorgerechtjes en sushi gegeten. Goddelijk gewoon! Heerlijke zalm en nog wat. Ik moest alleen met stokjes eten, en dat gaat nog niet zo heel goed ;). Eten met hindernissen, hihi. Maar het lukte enigszins en ik heb heerlijk gesmuld.
Daarna terug naar Teba House gereden. Bijna een ongeluk gehad met de auto. We reden namelijk om een grote 2baansweg aan de rechterkant. Links reed voor ons blijkbaar een dove biker, want die kwam gewoon naar rechts. Een bike achter hem knalde al bijna op hem, die kon gelukkig nog uitwijken, maar hij bleef naar rechts komen, ondanks ons getoeter. We moesten echt heel hard remmen anders hadden we hem geraakt. Echt heel dom gewoon. Dat was ook wel even schrikken, maar Mowgli had goed gereageerd. Die biker reageerde overigens helemaal niet, ook niet op ons geschreeuw uit het raam. Hij leek niet eens geschrokken ofsow, heel raar.
Om 20.00 uur waren we terug bij Teba House en heb ik lekker geskypt met mijn papa. Die had ik al heel lang niet gesproken, dus was erg fijn om hem te horen. Daarna gelukkig ook nog op MSN met Tom, dus mijn dag kon niet meer stuk! Ik had aan Agus gevraagd of ik de internet mocht gebruiken tot 22.00 uur deze keer, want het is normaal maar tot 21.00 uur. Dit was oké, gelukkig!
Toen de internet werd verbroken hoorden ik Joerie en Ketut buiten met muziek. Ze lagen gewoon met zijn 2en op mijn verandaatje, een grappig gezicht. Ik ben er gezellig bij gaan liggen en toen hebben Joerie en Ketut snake gedaan op mijn nieuwe GSM. Dat was erg gezellig nog.
Joerie had eigenlijk nog met Michelle afgesproken om film te kijken hier, maar zij is niet gekomen en belde ook niet meer, dus ze was waarschijnlijk in slaap gevallen. Ketut ging rond 23.00 uur slapen, want de moet natuurlijk weer vroeg op, dus Joerie en ik wilden Star Trek de film gaan afkijken. Vorige keer hebben we 40 minuten gehaald, maar nu waren we net 10 minuten verder, toen vielen Joerie alweer de ogen dicht, hihi. Dus ieder naar zijn eigen kamer. Ik heb toen nog even heerlijk naar wat filmpjes op mijn laptop gekeken die ik had van toen we Spot kregen, de eerste paar dagen. Zo leuk om weer te zien, en te zien hoe klein hij toen nog was. Heb ik echt even van genoten! Zo kon ik ook even mijn huisje zien, dus 2 vliegen in één klap.
Daarna nog wat steekwoorden over het weekend opgeschreven, want ik was te moe om nog te typen. Daarna lekker gaan slapen!

Ik wil weer iedereen bedanken voor de reacties. Ik vind het heerlijk om wat respons te krijgen! Thanx!

Hele dikke zoen, Kristi

  • 30 November 2009 - 13:15

    Jorien:

    Ha Kristi,

    Het is altijd leuk als ik mijn mailbox open en zie dat jij weer een verslag hebt geschreven. Ik vind het helemaal fantastisch dat jij alles zo uitgebreid beschrijft. Ik zie het soms helemaal voor mij. Zoals met die straathonden (Heb ik ook ervaring mee...). Die kan je inderdaad beter maar op grote afstand houden. Ben trouwens ook benieuwd hoe je jurk eruit ziet! :)
    Uit je verhalen begrijp ik dat jij je prima vermaakt. Houden zo!
    Veel groetjes,

    Jorien

  • 01 December 2009 - 20:38

    Mam:

    Je ziet er goed uit op de foto. Houden zo. Geniet er maar van. x mam

  • 02 December 2009 - 17:55

    Peettante Regina:

    Dag lief,lief petekind. Ja,het is mij gelukt!!! Ik geniet een beetje met je mee,ben heel trots op je.Ben blij dat het zo goed met je gaat. Zal je missen met Sinterklaas. Hele dikke kus van Regina en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Verrijking van mijn leven en opleiding

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Woeps, gsm kwijt!

14 Januari 2010

Dag 38 en 39

29 December 2009

Dg 36 en 37

15 December 2009

Dag 29, 30, 31, 32, 33, 34 en 35

07 December 2009

Dag 24, 25, 26, 27 en 28
Kristi

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 128840

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 01 April 2011

Even weg van alles.... relaxen, back to Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Verrijking van mijn leven en opleiding

Landen bezocht: